Zilver is onontbeerlijk:
Van alle elementen, is zilver het onmisbare edelmetaal. Het enige metaal op aarde dat het meest elektrisch en thermisch geleidend en reflecterend is. Het moderne leven van nu, zou zonder zilver niet kunnen bestaan. Door wetenschappelijke ontdekkingen wordt het industriële gebruik van zilver toegepast in fotografie, batterijen, elektronica, en in nog vele andere producten. Begonnen sinds WW2, explodeerde het gebruik van zilver na 1960. In tegenstelling tot zilver heeft goud slechts twee fundamentele toepassingen; geld en sieraden, beiden t.b.v. het hamsteren van rijkdom, waardoor goud niet opgebruikt wordt. Slecht minder dan 10% wordt aangewend in industriële toepassingen. Negentig procent van al het goud ooit in de geschiedenis gedolven is nog steeds ergens op aarde aanwezig. Er is zelfs twaalf keer meer goud off-market opgeslagen dan de officieel verklaarde hoeveelheid van 180.000 ton. – Deze enorme hoeveelheden goud zijn nog steeds eigendom van oude rijke dynastieën. – Ook overheden houden goud, maar zilver bijna niet.
Goudvoorraden groeien, terwijl die van zilver dramatisch afnemen. Tegenwoordig zijn investeerders net zoals in 1979 netto kopers van zilver nu de voorraden bijna verdwenen zijn, terwijl technisch de zilverprijs, die net zo wordt gemanipuleerd als de goudprijs, omhoog zou moeten gaan. Als alle mijnbouw activiteiten zouden staken, is de tijdsspan voor bovengronds zilver slechts 4 maanden. Het is verbazingwekkend dat het publiek zich nog niet massaal heeft gerealiseerd hoeveel zilver tegenwoordig is ondergewaardeerd; dit zou de tijd voor zilver moeten zijn om te stralen!
Als de zilverproductie voortgaat op het huidige niveau, is voor het mijnen van zilver minder in de aardkorst over dan voor alle andere metalen, waaronder goud. Volgens het US Geological Survey instituut zijn bij de huidige productie hoeveelheid van zilver de reserves binnen vijfentwintig jaar uitgeput en voor goud in dertig jaar. Wees ervan verzekerd dat de aankomende verschuiving van rijkdom voortvloeit uit het bezit van edelmetalen en andere grondstoffen. Een van de grootste katalysatoren voor de groei in edelmetalen komt van zilver. Als zilver schaarser wordt dan goud, staat de wereld waarschijnlijk op het punt de grootste zilverboom in de geschiedenis te beleven. Dat is de reden waarom uiteindelijk de zilverprijs meer dan die van goud zal exploderen.
Als ruilmiddel met waarde bestaat nog steeds slechts één feit dat de tand des tijd heeft doorstaan. En dat zijn goud en zilver welke binnenkort je redder zullen zijn als de wereld verder gaat in het grote monetaire experiment van roekeloos gelddrukken door alle centrale bankiers in de wereld. Het is als plassen in het bed, in het begin voelt het opgelucht, maar naarmate de tijd verstrijkt, begint het ongemakkelijk te worden.
De markten worden wakker:
Als de markt eindelijk ontwaakt uit haar coma zal deze zich realiseren dat $ 50 zilver zich gemakkelijker verdubbeld dan $ 2,000 goud. De meeste mensen denken dat het goedkopere edelmetaal minder waarde heeft dan het duurdere goud, maar dat is de verkeerde perceptie in het geval van zilver. Als fysiek zilver concreet schaars wordt zal de zilverprijs in ondenkbare proporties omhoog schieten. En in dit opzicht betekent prijs niets, het is verstandiger naar de waarde te kijken.
De huidige prijsverhouding tussen goud en zilver is 80-1, met andere woorden vandaag kopen 80 ounces zilver 1 ounce goud, terwijl de historische koers gedurende 2000 jaar 12 ounces zilver is geweest voor 1 ounce goud. Al meer dan honderd jaar is de goud / zilver ratio uit haar koers getrokken, meer dan elk andere grondstof op de markt. Wees ervan verzekerd dat de markten altijd terugkeren naar hun gemiddelde, zoals onlangs werd bewezen met de woningmarkt. Dus, een terugkeer naar 12-1, en als er minder zilver beschikbaar is om te kopen, kan zelfs de prijs van zilver verder omhoog gaan, zelfs tot boven de prijs van goud.
Wordt je eigen Centrale Bank:
Nu zullen lezers begrijpen dat zilver inderdaad een echt edelmetaal is. Bedenk dat zilver veel schaarser is dan goud. En als het om de koopkracht gaat, blijft zilver alleen, onbemind en genegeerd door de meesten, terwijl het nu ongelooflijk is ondergewaardeerd.
In de grondwet van de Verenigde Staten en de meeste andere landen wordt gesteld dat alleen gouden en zilveren munten geld kan zijn, toch hebben al deze overheden geld verboden en veranderd voor valuta. Gedurende vijfduizend jaar zijn goud en zilver de enige activa geweest die nimmer hebben gefaald, hun koopkracht is gebleven en zal ook nooit verdwijnen door te dalen naar nul. Nog belangrijker; deze edelmetalen zijn de meest particuliere financiële activa welke geen deel uitmaken van het ‘maffiose’ financiële systeem, en erger dat nog gelijktijdig de aansprakelijkheid is van iemand anders. Edelmetaal activa kunnen volledig in eigendom zijn, als safe-haven investering die stijgt tijdens economische onrust, oorlog en natuurrampen, hun duurzaamheid en prestaties hebben bewezen middels hun trackrecord tijdens inflatie en deflatie, en bovendien hoge waarde dichtheid bezitten, omdat een kleine hoeveelheid goud en zilver aanzienlijke koopkracht bieden. En daarnaast eenvoudig elk grammetje dezelfde waarde heeft; aan de andere kant elke diamant of verzamelaarsmunt heeft een andere waarde en vereist deskundige beoordeling. Fysiek goud en zilver zijn geld op zichzelf.
Wealth Transfer:
Ongeacht wat het prijskaartje is voor goud en zilver, wanneer de valuta’s van de wereld instorten, verschuift de koopkracht van de mensen die geen goud en zilver of andere edelmetalen bezitten naar degenen die dat wel hebben, en dat zal een verbijsterende hoeveelheid rijkdom zijn. Meer dan op enig ander moment in de menselijke geschiedenis, kunnen mensen die nu eigenaar zijn van edelmetalen hun levensstandaard exponentieel verhogen tijdens de aankomende crash zonder blootstelling aan grote risico’s.
Alle experts vertellen je dat edelmetalen geen investering is, slechts een veilige haven is – genaamd rijkdom verzekering. Dat is waar, maar er zijn korte perioden in de geschiedenis waar goud en zilver zowel een veilige haven als de best presterende belegging is voor het behalen van echt enorme winsten in absolute koopkracht.
Op dit moment, verkeert de wereld in het vroege stadium van de volgende grote bullmarket in goud en zilver, en als NU snel gehandeld wordt, heb je de mogelijkheid om spoedig en eenvoudig, triple-digit winst te behalen! In 2016 zal Goud dubbel en Zilver triple in prijs, zo wees er snel bij voor het te laat is.
De aankomende overdracht van rijkdom vindt plaats tegen de achtergrond van mondiale onevenwichtigheden die elk eerdere catastrofe een kleintje maakt. En dit in combinatie met het feit dat alle wereldvaluta’s ter gelijker tijd als tekenen van zwakte fiat stress vertonen, waardoor het financiële systeem zich te pletter zal scheuren. Met andere woorden: deze situatie is zeer zeldzaam en is nog nooit eerder op een dergelijke schaal voorgekomen. Dit is NU een ‘once in a lifetime’ kans voor edelmetaal eigenaren die nooit meer zal plaatsvinden!
Aangezien er geen scenario bestaat waarin fiat valuta’s ooit hebben overleefd, zullen goud en zilver de echte winnaars worden, maar deze keer door overdracht van absoluut gigantische proporties aan rijkdom.
Het gezegde: Kennis is macht die kan worden gedragen als een harnas, en de Waarheid het wapen is dat kan worden gebruikt als het zwaard dat snijdt door de propaganda van desinformatie, bedrog, en leugens die daardoor worden bloot gelegd, tenminste voor ons allemaal die wakker zijn, is er geen angst meer, alleen maar enthousiasme om de maffia cabal voor eens en voor altijd te verslaan.
Het Zwarte Paard:
Eric Sprott stelt, dat de wereldvoorraad aan zilver “in een nanoseconde” verdwenen is zodra mensen zich realiseren dat er niet zoveel van dit metaal beschikbaar is als ze denken, “want het betreft relatief een zeer kleine hoeveelheid aan geld.” Hij merkte ook op, dat er een tekort is in aanbod van goud in de wereld. De boodschap is duidelijk: Koop nu goud en zilveren munten of baren, voor zoveel als je liquiditeit het toelaat en blijf kopen zo lang de prijs nog niet escaleert. De wereld is running uit zilver. Waardoor zilver het zwarte paard is geworden.
Er ontstaat een tekort op de markt, terwijl de centrale bankiers geen munitie over hebben, dus uiteindelijk zal het keerpunt worden bereikt, waarbij het investerende publiek het geloof in de US dollar volledig verliest. Tenslotte zal de dag komen dat mensen zich realiseren dat het houden van een contract voor goud en zilver niets inhoudt, en niet meer waard is dan het papier waarop het gedrukt staat, evenals dat het geval is voor de dollar, geldt dat voor de euro en al het andere papierenvaluta’s. Dan zal PANIEK en CHAOS uitbreken. Bereid je voor op een kettingreactie collaps van banken, dat iedereen met geld in bank zal vernietigen!
Goud en zilver hebben zich door de eeuwen heen geherwaardeerd, en alle papieren fiat valuta’s verslagen door het frauduleuze geld voor de rechter te brengen. Dat het nu weer gebeurt is zo zeker als de zonsopgang in de ochtend. De trouwe fysiek edelmetaal investeerders zullen worden beloond met winsten die de gestolen rijkdom van de Khazarian dieven zal overschaduwen.
Het Wakker Worden van de massa wordt gevolgd door chaos:
Goud en zilver analist Bix Weir zegt dat de volgende grote financiële ramp begint met “het ontwaken van de massa, gevolgd door chaos.” – “Mensen blijven zich afvragen hoe het volk wakker zal worden? – Het moment waarop dat gebeurt is wanneer de banken onderuitgaan, en ze naar hun geldautomaat rennen. – Ze zullen heel boos zijn. – Ze zullen geloven dat deze banken hun spaargeld hebben gestolen. Dat gebeurt wanneer mensen in grote aantallen wakker worden.”
Voor wanneer dit allemaal gebeurt moet je fysiek goud en in het bijzonder zilver hebben. Legt Weir uit: “Zilver is gedurende 5.000 jaar als geld gebruikt, zelfs nog langer dan goud in gebruikt als geld. De bovengronds zilver en goud hoeveelheid zijn in totaal ongeveer 6 miljard ounces voor elk. Waarom is er een 80-1 verhouding in prijs van zilver t.o.v. goud? Het zijn de computers van de markt manipulators, welke sinds de jaren 1970 worden toegepast. – Silver zal de laatste zijn die zich van deze manipulaties bevrijd, omdat het metaal strategisch zo belangrijk is. Het is een nationaal veiligheidsprobleem. – De prijs van zilver in Amerikaanse dollars zou nu 1 : 1 moeten zijn met de prijs van goud. Na de crash zal dat een 4 op één verhouding zijn.”
March 12, 2016 at 22:18
https://srsroccoreport.com/silver-outbreak-investment-demand-will-totally-overwhelm-the-market/
March 11, 2016 at 20:37
De ene koopt goud en de ander zilver fuck iT nou en… Kom op zeg deze site is er voor bedoeld om met elkaar te staan en niet tegen elkaar.
Dat ieder zen mening heeft respecteer ik , ma dit gaat niet meer om een mening ma gelijk te halen!!
Liever zilver sparen of goud, dan 10 duizend op de bank en weg is het op een morgen.
Ik heb mijn vermogen van 65 %omgezet in zilver en wat goud!!!
Ik kan alleen ma zeggen zilver en goud spaarders goed bezig ga zo door…
Ieder een fijn weekend en we gaan ervoor united we stand!!
March 11, 2016 at 01:07
De dag komt nabij dat Mijnheer Draghi gaat bieden op Zilver in de open markt!
Gelooft u niet?
Ik ook niet…
March 12, 2016 at 09:59
Ik denk dat de dag eerder komt dat meneer drakkie aan een brug hangt….
March 11, 2016 at 01:01
Ik begin er zowaar lol in te krijgen Mijnheer DP, dank voor uw vriendelijke aanmoedigingen:
@victorcleaner:
Ratio is on the way to 1000. … not in one go … but eventually.
@freegolds:
If silver is the poor mans gold..who bought it ? yes..those who stayed poor…So its a bad choice…
March 10, 2016 at 01:24
“Silver: Poor men’s gold obsessed by people believing in golden dreams denying truth and facts while blaming protectors of their wrong sight.”
Amstel
March 10, 2016 at 07:54
Amen….! we zullen zien.
March 10, 2016 at 10:42
Die zilverhaters hebben er toch maar een dagtaak aan. Ongelooflijk…
March 9, 2016 at 10:04
Deel deze link met iedereen die je kent: http://worldunity.me/ijsland-vergeeft-de-hele-populatie-hun-hypotheekschuld-en-de-media-besteed-er-geen-aandacht-aan/
March 9, 2016 at 10:12
IJsland is het meest neutrale en zo ie zo het beste land ter wereld, ze durven politiek gevoelige kwesties makkelijk aan de kaak te stellen en hebben prachtige blonde vrouwen en door hun geothermische bodem gratis energie!, volgens mij heeft een ieder huishouden tot 28.000 euro gekregen voor aflossing extra hypotheek schuld, dat alles betaald is lijkt mij niet, want dan woont iedereen gratis en is er een mega scheefgroei met de huurders., soms zijn de berichten rooskleuriger dan in het echt!
March 9, 2016 at 10:03
100
March 9, 2016 at 10:01
Echtgenoot minister Schultz verdiende miljoenen aan Kiwa: http://m.taxipro.nl/ondernemen/2013/07/01/echtgenoot-minister-schultz-verdiende-miljoenen-aan-kiwa/
March 9, 2016 at 09:57
Isis is US: https://m.youtube.com/watch?v=46fEIGOrNGc
March 9, 2016 at 09:23
Het valt me op dat de zilverpushers nooit een antwoord geven op de vraag:
Wie gaat er $ 500 dollar betalen voor een ounce zilver terwijl de kostprijs zo’n $ 4,- is ?
Centrale banken, in bezit van een geldprinter gaan het niet doen, zij hebben immers goud gekozen.
De industriëlen, in bezit van de productiecapaciteit gaan dit zeker niet betalen, zij willen immers de prijzen van hun grondstoffen waaronder zilver zo laag mogelijk houden. Daarnaast sparen zij al decennialang goud.
De nieuwe rijken waaronder managers? Zij zijn rijk geworden vanwege het fiatspel. Waar moet je naartoe met $ 100.000,-…. 250 kg zilver kopen?
Blijft over Jan met de pet die z’n geld nodig heeft voor boodschappen. Jan met de pet gaat volgens de zilverpushers jaar in jaar uit z’n spaargeld omzetten in zilver voor $ 500,- per ounce.
En toen kwam een olifant met een lange snuit en die blies het verhaaltje uit..
March 9, 2016 at 09:42
Hugo, kostprijs van zilver is tussen de 20 en 24 dollar… met alle toeters en bellen meegerekend!
March 10, 2016 at 00:39
🙂
Bron?
March 9, 2016 at 08:08
Bijna 100 comments dat is een record hier….
March 8, 2016 at 22:30
Familie van mijn opa aan mijn vaders kant!!………
Wat is hier nou nog tegen te doen?
March 8, 2016 at 21:55
Peter net het stuk gelezen onder jouw essay “Overheid vs Anarchie” over “Europese Invasie Erdogan”.
Zeer verontrustend! Wat een ramp!
Mijn vader heeft dit zelf ervaren op Cyprus zo’n 40 jaar geleden en moest vluchten van Karavas, Noord Cyprus (bezet door de Turken en Niet erkend door de Internationale Gemeenschap) naar het Zuiden van Cyprus. Zijn vader (mijn Opa) is geboren in Constantinople!……..
Leren van de Geschiedenis blijkt toch een moeilijk iets te zijn. Echt onvoorstelbaar dit!
March 8, 2016 at 19:46
http://thefreethoughtproject.com/rothschild-bank-criminal-investigation-baron-david-de-rothschild-idictment/
March 8, 2016 at 20:11
De Rothschilds hebben een hele kwalijke geschiedenis. In de Misdaad cabal deel 1 wordt het dunnetjes samengevat, als uitleg hoe ze begonnen zijn. Lees verder op: https://finalwakeupcall.info/blog/2015/02/04/misdaad-cabal-bestuurt-de-wereld-deel-1/
March 8, 2016 at 18:22
Goede middag Peter!
Terug van een Top vakantie in een land dat bijdraagt aan de Wereld GOUD voorraad, Zuid Afrika!
Zuid Afrika, waar Goud mijnen voor een prikkie te koop staan vanwege een gemanipuleerde, Absurd lage Goudprijs.
Weer een goed artikel Peter en ik kijk uit naar jouw volgende essay. Goud en Zilver: Onze enige Redmiddelen uit dit Middeleeuwse, Barbaarse Slavensysteem van eeuwig durende en oplopende SCHULD van Fiat geld!…….
Dit systeem is ontworpen om ons als Slaven te behouden. Dit systeem is ontworpen om de ECHTE rijkdommen richting UITGANG MENSHEID te sluizen……LEES INGANG KHAZARIAN MAFIA EN CONSORTEN.
In dit systeem zijn er GEEN winnaars behalve diezelfde Manipulators van de prijs van GOUD en ZILVER. Niet toevallig zijn deze Manipulators dezelfde mensen die Valuta uit het NIETS mogen bijdrukken of intikken!!
Jim willie heeft een zeer accurate Track Record. Al jaren accurate forecasts!
Dat wij hieruit gaan komen staat vast. Het Kartel Kaartenhuis IS al aan het instorten! Je hoeft alleen maar om je heen te kijken.
The Matrix Gevangenen zullen dit moeten aanvaarden, hoe moeilijk het ook is voor ze!
……..Hoe je Goud en Zilver ook wilt bekijken, omschrijven, afbreken, in een hoek drukken of bejubelen……in DIT FIAT systeem zoals het door deze DIEVEN is ontworpen is NIEMAND een winnaar behalve de Khazarian Satanisten en andere Piramide Consorten!!
March 8, 2016 at 19:07
Mooie re-introductie Nique, vast goed uitgerust?
March 8, 2016 at 19:10
Waar zat je? vast een heerlijke vakantie in het fantastische Monopoli in zuid italie?
March 8, 2016 at 20:19
Nique goed te weten dat jullie weer heelhuids zijn teruggekeerd uit het mooie Zuid Afrika. Fantastisch mooi land zo groot als heel west Europa. De afstand van Oslo naar Roma is gelijk aan die van Johannesburg naar Cape Town. Dit voor de outsiders!
Onder de essay Overheid versus Anarchie staat een interessant commentaar over Turkije en de EU, actueel na de laatste verschrikkelijke overeenkomst tussen de EU en Erdogan de Nazi Hitler die heel Europa onder de voet wil lopen met de vluchtelingen crisis waarvoor de EU nu € 6 miljard zal gaan betalen. Bekijk het hier: https://finalwakeupcall.info/blog/2016/02/10/overheid-versus-anarchie/
Lees meer over de EU deal hier: Schengen shell game? EU leaders laud ‘breakthrough’ Turkey refugee deal, Ankara pushes for accession
https://www.rt.com/news/334837-turkey-migrants-eu-brussels/
March 8, 2016 at 11:59
Om eens het onderwerp van deze te lang doorlopende discussie te veranderen, hier nieuwe stof tot nadenken en reacties: De terugkeer naar de goudstandaard gaat gebeuren! Zegt Jim Willie.
De goudprijs zal haar werkelijke waarde vinden op een prijsniveau van meer dan $ 10.000 per ounce. De zilverprijs zal haar werkelijke waarde vinden op een prijsniveau van meer dan $ 300 per ounce. Om tot deze niveaus te komen zal de verhouding Goud/Zilver 30-1 bereiken.
Deze uiterst belangrijke evenementen zullen spannend zijn om naar te kijken, als het ene zich na het andere ontvouwt, met als onvermijdelijk gevolg de vlucht uit het fascisme en de geconcentreerde unipolaire macht. Met een sterke beweging naar vrijheid en rechtvaardige systemen, met gedistribueerde energieopwekking. Deze stappen zullen kwantumsprongen in de Gold & Silver prijzen veroorzaken. Het proces zal een paar jaar duren, maar kan mogelijk ook met een adembenemende snelheid verlopen, zodra dit proces is begonnen. De stappen omvatten:
De massale afwijzing van de Amerikaanse dollar t.b.v. afrekening van handelstransacties, die hun wortels hebben in het fundament van het corrupte – illegale monetair beleid, als
De terugkeer naar de Goud Standard en de invoering van goudhandel biljetten als letters of credit ter vervanging, t.b.v. een eerlijke transparant betalingssysteem waarover morgen de nieuwe essay op deze site verschijnt.
De herkapitalisatie van het wereldwijde bancaire systeem d.m.v. Goud als primaire reserve actief, om zo de enorme stagnatie, insolventie en disfunctie te verlichten t.b.v.
Het zoeken naar een nieuw evenwicht tussen VRAAG & AANBOD op de nieuwe beurs en vrije markt, met de verwijdering van de exclusieve controle uit Londen en New York, dat elders wordt geplaatst, zoals in Shanghai, Hong Kong, Dubai en Singapore.
Het inwerking stellen van BRICS goud & zilver gedekte valuta’s uit de deelnemende landen binnen de Alliance – waarschijnlijk met enige variaties in functies
De heropening van de goudmijn industrie onder een mooie blauwe hemel, met verlichting van eisen en beperkingen
De aanpak van de eigenaren van meer dan 40.000 ton gehypothekeerde en gestolen goud, opgeslagen in de bullion banken over de hele wereld – vooral in Zwitserland.
Lees meer op: http://www.silverdoctors.com/gold/gold-news/onset-of-return-to-the-gold-standard-is-upon-us-jim-willie/#more-64272
March 8, 2016 at 11:37
Mensen, economy is geen wetenschap!
De wereld bestaat uit 2 soorten mensen.
1. Zij die sparen voordat ze iets kopen
2. Zij die lenen voordat ze iets kopen
Deze mensen krijgen altijd ruzie aan het einde van een economische cyclus.
Kruip in de huid van Mario Draghi en verzin een oplossing.
March 7, 2016 at 21:57
de lamme helpt de manke: super reportage
https://www.youtube.com/watch?v=t2rdYZezKBs
March 7, 2016 at 22:12
Uw Europese Bank biedt u aan om goud te kopen, zonder toegevoegde waarde, is het weer niet goed? U mag sparen wat u wil!
Heeft u dan liever gratis (0%) geld? Ook dat bieden wij u!
Wat wilt u nu precies?!
March 7, 2016 at 21:45
Als ik de bovenstaande reacties lees lijkt het erop dat de meesten het verschil tussen fiat (vals) geld en echt geld goud en zilver niet kennen. De vrije markt heeft vanaf het moment de mensheid geld ging gebruiken goud en zilver uitverkoren daar men door schade en schande wijs was geworden door diverse eerdere fiat experimenten.
Het centraal banksysteem samen met fraktioneel bankieren is een enorme winstgevende operandus modus voor de banksters. Jammer dat er telkens oorlog, economische crises etc. door deze onzichtbare groepen parasieten worden georganiseerd waarbij ze altijd lekker op de achtergrond blijven maar wel steeds mega winsten opstrijken. Ons valsgeld schuld systeem draait om steeds meer schulden te laten onstaan zodat de banksters lekker de rente kunnen skimmen over geld wat ze uit het niets hebben gecreeerd. Goud en zilver zijn geld die vrije mensen gebruiken, enkel schuldslaven moeten gebruik maken van vals fiat geld.
March 7, 2016 at 21:54
U rekent uw brood af in zilver of goud?
March 8, 2016 at 08:39
Dat kan best in de toekomst zo zijn , ik raad u aan om enige sites te bekijken:
Kings World News;
Gezien uw kennis van de materie, heeft het geen enkele zin , om met u in discussie te treden.
Macrotrend
mvg
March 10, 2016 at 00:44
Deze reactie kan geschaard worden onder de noemer handdoek en ring wegens het ontbreken van enig argument.
March 7, 2016 at 17:28
De argumenten dat zilver gaat stijgen zijn sterker dan de tegenargumenten.
Daarnaast is het prijsniveau van zilver momenteel erg laag, dus de kans dat je winst maakt in de toekomst is erg groot.
March 7, 2016 at 18:18
Ah, ziet u wel, u bent een speculant en helemaal geen spaarder. U wilt uiteindelijk meer euro’s en niet meer zilver.
Net zoals die verfoeide bankiers die bubbels blazen in de huizenmarkt zo doet u dat met zilver.
De aap is uit de mouw!
March 7, 2016 at 18:53
Leuke reactie Hugo… haha.
March 7, 2016 at 18:56
Michael zo is het precies! Hugo – beleggers zijn geen idealisten, en willen rendement op hun investering. Zo kopen de meeste beleggers aandelen niet voor het dividend, maar in de verwachting dat ze zullen stijgen. En daarmee is niets mis. Vooral als je je spaargeld tegen inflatie kunt vrijwaren en er meer voor terug kunt vangen zonder risico te lopen, als je het in zilver of goud of elk andere harde grondstof vastzet.
mvg
March 7, 2016 at 19:23
Goud is geen grondstof, je betaalt er geen btw over.
Het is niet sociaal om uit winstbejag het zilver in een bubbel te speculeren. Dit maakt de zilverspeculant geen haar beter dan welk andere bankier dan ook.
Zilver is nodig voor de industrie en medische wetenschap.
Weet u nog wat er met de Hunt brothers gebeurde toen ze de zilvermarkt in een bubbel speculeerden?
Leer van de geschiedenis en herhaal de gemaakte fouten niet is mijn advies.
March 7, 2016 at 20:03
Het betalen van BTW heeft niets met grondstof, maar wel met het gebruik ervan te maken. Hunt brothers hadden de market gecornerd en dat beviel de cabal niet, zodoende namen ze maatregelen. Verder zal de tijd ons leren hoe het afloopt.Volgens mijn betrouwbare bronnen, zoals in de essays beschreven.
mvg
March 7, 2016 at 20:55
Over gouden sieraden wordt wel degelijk BTW geheven…
De Hunt’s werden terecht als crimineel aangemerkt. Wat zou u ervan vinden als iemand alle pinda’s opkoopt zodat Calve geen pindakaas meer voor u kan produceren?
March 7, 2016 at 20:33
Pro-argumenten: welke zijn dit? Is er wellicht 1 over het hoofd gezien?
Prijsniveau laag: afgemeten tegen wat?
Winst: wat verstaat u hieronder?
March 7, 2016 at 21:09
… en het gaat maar door.
Heren, jullie zilverwaarschuwing is luid en duidelijk overgekomen. Dank daarvoor. Maar even voor de goede orde, we zijn allemaal volwassenen hier en iedereen kan zijn eigen boontjes doppen. Als jullie zilver niet zien zitten, mooi, zeg dat één keer of desnoods twee keer. Echter, deze niet aflatende afkeercampagne richting een niet-goud zijnd edelmetaal komt met elke reactie verdachter over. Heel bijzonder om te zien.
March 7, 2016 at 21:40
Aflatend, afkeer, inferieur… Waar haalt u dit vandaan??
Ik heb toch reeds aangegeven dat goud inferieur is aan zilver qua eigenschappen?
Wat wilt u dan verder nog horen?
Misschien bent u soms vol geinvesteerd in zilver en maken wij u aan het twijfelen? Is dat dan onze “schuld”?
BTW:
Verdachten dient u bij uw lokale politieburo aan te geven.
March 6, 2016 at 23:43
Huishoudelijke mededeling
http://www.telegraph.co.uk/business/2016/03/04/debtor-days-are-over-as-bis-calls-time-on-world-credit-binge/
March 6, 2016 at 22:52
Ik geloof dat alle pro-zilver argumenten hier nu binnen dit topic wel zijn weerlegd.
Diegene die er toch mee doorgaan zijn mijns inziens juist de koppigen, en zij zullen tzt wel voelen mocht dat nog niet aan de orde zijn…
Wil ik ten laatste nog een video delen over de zilver-goud geschiedenis:
https://m.youtube.com/watch?v=t4gmNLgklrU
March 7, 2016 at 13:16
De heren Amstel Bob en Hugo doen er werkelijk alles aan om goud omhoog en zilver omlaag te praten. Als je zelf goud hebt moet je dat ‘inferieure’ zilver toch geen moer kunnen schelen. Maar er wordt geen enkele moeite gespaard om zilver onderuit te halen. Telkens weer komen de heren in het geweer tegen loser edelmetaal zilver.
Op z’n zachtst gezegd: verwarrend. Op z’n hardst: ronduit verdacht.
March 7, 2016 at 13:22
Ja, dat viel mij ook al op, zouden ze ons willen beschermen? En weten ze meer van zilver dan de rest? De toekomst zal het uiteindelijk altijd uitwijzen. (super spannend!)
March 7, 2016 at 15:13
Beste DT,
Zilver is juist een mooi metaal met prachtige eigenschappen, daar is goud juist inferieur aan!
Echter, de in de wereld geschoten investeringsadviezen omtrent zilver zijn mijns insziens niet juist, en dat is hetgeen wij hebben gepoogd aan te tonen door de pro-argumenten te weerleggen.
Het zal mij een zorg zijn wat u hiermee doet, maar het is goed bedoeld en zoals Djennis correct opmerkt: om u allen te beschermen tegen het aangaan van keuzes waar u wellicht later spijt van kunt krijgen.
Laat het een aansporing zijn om zelf dieper over goud vs. zilver na te denken.
Enig persoonlijk gewin heb ik er natuurlijk niet bij, ik ben geen goudverkoper 😉
March 7, 2016 at 13:56
Heb de moeite genomen om de video van Lawrence Reed te beluisteren. Het ‘debacle’ over zilver komt voort uit de verkeerde policy van de overheid, die toen al onder de controle van de Khazarian Maffia stond. President Cleveland duidelijk geen puppet begreep de situatie en corrigeerde die. Harriman een puppet wijzigde deze politiek, om daarna opnieuw door Cleveland toen hij weer aan het bewind kwam te corrigeren. Als de vrije markt haar werk had kunnen doen zonder de interventie van de puppets, waren deze toestanden niet opgetreden. Het ging, toen al achter de schermen, om de heb en zo werd reeds zilver en ook goud van het volk gestolen. DT slaat de spijker op z’n kop v.w.b. de negatieve commentaren over zilver. Als mensen vertrouwd zijn met alle ‘in en outs’ van zilver komen die terecht tot de juiste conclusie dat ook Zilver naast Goud de welvaartswaarde van de bezitter beschermt. Alle verschijnsels in de geschiedenis die op anders duiden komen voort uit manipulaties, zoals ook nu weer het geval is met de US dollar, die kunstmatig ‘stabiel’ wordt gehouden door het omlaagdrukken van de goud en consequent zilver prijzen. Volgende week zal hierover een essay verschijnen, waarin de drie functies van goud en ook zilver worden geanalyseerd en uitgelgd. mvg
March 7, 2016 at 21:19
Als het aan velen hier en elders had gelegen waren we nu dagelijks druk met het kappen van Rai-stenen, of zoekende naar kraaltjes en spiegeltjes…
Vooruitgang moeten we willen, niet achteruitgang!
Kijk bijv. waartoe we inmiddels in staat zijn qua 3D techniek, is toch prachtig? Dit is mede mogelijk gemaakt door schulden te creeeren voor research en opleiding, deze dienen nu echter te worden vereffend. Prima toch?
Maar hoe gaan wij die schulden vereffenen zonder dit ten koste te laten gaan aan onze wetenschap en welszijn? Door zilver hoger te waarderen? Lost dit iets op?
March 6, 2016 at 14:40
Interessant het volgende onderzoek eens te bekijken: Elke vergelijking die Jim Rogers gebruikt in zijn boek ‘Hot Commodities’ om deze te analyseren vanuit het oogpunt van schaarste aanbod als noodzakelijk antwoord op de vraag ter zaken van de waarde van de Amerikaanse dollar… duidt alles wat hij beweert vooral op Zilver.
Kijk naar de cijfers …
Geschatte, totale marktkapitalisatie van Fysiek Goud Investment = 6B ounce = $ 7,5 miljard.
Geschatte totale marktkapitalisatie van fysieke investeringen in Silver = 2B ounce. = $ 30 miljard !!!
De investering in Zilver t.o.v. Goudprijs Ratio = 250 – 1. Is dat geen waanzin?
Als de gemiddelde belegger nu niet wakker wordt op dit unieke moment in de geschiedenis, dat hoogstwaarschijnlijk nooit meer voor zal komen, door nu geen gebruik te maken om van deze kans te profiteren, wees er dan van verzekerd dat je nooit meer zo voordelig zilver kunt kopen!
March 6, 2016 at 20:24
Grote beleggers weten dat je niet in fysiek zilver moet beleggen omdat de stock to flow ratio veel te laag is.
Zilver is een industrieel metaal.
Er komt jaarlijks een enorme bulk aan zilver bij dus om de prijs hoog te houden heb je enorm veel greater fools nodig die jaar in jaar uit een enorme prijs willen betalen voor zilver.
Elke vorm van waarde opslag is in principe een greater fools spelletje.
Mathematisch gezien is goud het allerbeste greater fools spelletje ooit uitgevonden.
Al het goud wordt gespaard en er komt jaarlijks heel erg weinig bij.
Korte uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=au3wfKFIXVo
Daarnaast hoeven de grote goudspaarders hun goud nooit te verkopen omdat zij of een geldprinter hebben, of de productiecapaciteit van een land in handen hebben.
Het interesseert de grote goudspaarders helemaal niet wat de waarde van goud in valuta’s is omdat zij goud sparen. Zij meten hun welvaart af in tonnen en kilo’s goud.
De zilververzamelaar wil meer euro’s, het zijn handelaars en geen spaarders.
March 5, 2016 at 21:18
Er blijft bij mij de vraag hangen WAAROM de GSR van 80 naar 40 zou MOETEN gaan (vanaf min 10). Is dit jullie wel duidelijk geworden?
Daarnaast vind ik het vreemd dat iemand zoiets roept terwijl zijn gehele interview en website eigenlijk enkel over gold gaat? Zilver is dan toch veel beter?
March 5, 2016 at 22:06
Dus als ik nu 1 kg goud verkoop aan Bo Polny en daarmee 83 kg zilver van hem koop dan kan ik volgend jaar dit zilver weer inruilen bij hem voor meer dan 2 kg goud?
Waar kan ik tekenen?
March 5, 2016 at 16:16
De economie zal nog dit jaar crashen zegt cycle analyst Bo Polny. Zijn uitleg over het belang van het bezit van goud en zilver is niet mis te verstaan. Derivatives exploderen, alle papier assets bonds, aandelen, etc, gaan onderuit. Het wordt slechter dan in een depressie. QE4 komt eraan. Money printing wordt de order van de dag. Tussen nu en oktober, – waarschijnlijk eerder – de DOW en andere markten zullen vallen. De US dollar gaat devalueren. Manipulaties zullen geen effect meer hebben. Goud en zilver zijn geld! Beluister z’n duidelijke uitleg hier op z’n laatste video van vandaag. https://www.youtube.com/watch?v=RhQAugDdbtk&feature=youtu.be
March 5, 2016 at 19:11
De grote vraag is nu, hoe gaan al die dollars die nu vast zitten in aandelen, derivaten en spaardeposito’s het fysieke zilver bereiken?
Gaat Wallstreet 500 dollar voor 1 ounce zilver betalen?
Ga jijzelf 500 dollar betalen voor 1 ounce zilver of moeten de anderen dat doen?
March 5, 2016 at 21:44
In dat geval voorzie ik een logistiek probleem, opslag probleem, electronica industrie probleem, groene energie probleem, wapen industrie probleem, medische industrie probleem, enzoverder.
Klinkt die GSR down dan logisch als daarmee alles om zeep wordt geholpen?
March 5, 2016 at 22:17
Gelukkig heeft Polen heel veel zilvermijnen om de Europese industrie draaiende te houden en anders helpt Putin wel een handje, die heeft het ook niet zo goed voor met die zilverspeculanten.
Zodra er te veel zilver gespaard wordt dan stopt de productie voor de consument gewoon en en dan zit je daar met je zilveren muntjes…
Goud moet door Europa geïmporteerd worden…
March 5, 2016 at 23:06
Dan zou er dus zomaar een verbod op het houden van zilver kunnen komen wegens industrieel belang?
Dan worden we via marktplaats rijk!
March 5, 2016 at 11:11
Het verre verleden kan economen veel leren
http://fd.nl/beurs/1142206/het-verre-verleden-kan-economen-veel-leren
Ik kan daar kort over zijn:
1. Het loopt niet goed af met de mensen die roepen dat goud en zilver geld zijn.
2. Het loopt niet goed af met de mensen die roepen dat schuld bezit is.
De ECB is de eerste centrale bank die het taboe doorbroken heeft en fysiek goud als vrijgewaardeerde asset op de balans heeft gezet.
De ECB heeft geen enkele loyaliteit jegens private bankiers en dwingt hen tot negatieve interest.
Deutsche Bank is het eerste slachtoffer dat haar klandizie oproept om fysiek goud te kopen waardoor de omloopsnelheid van het geld omhoog moet gaan waardoor de mensen hun schulden weer kunnen betalen en de bank niet om hoeft te vallen.
Maar u kunt natuurlijk ook eigenwijs blijven en zilver kopen.
March 5, 2016 at 08:53
Mensenvlees (ook van kinderen) gevonden in MAcdonalds producten http://www.waanzinnig.co/mensenvlees-gevonden-in-mcdonalds-vleesfabriek/
March 5, 2016 at 15:40
Waanzinnig maar waar, het was vele wakkeren reeds bekend. Als er je over praat denken ze dat je overdrijft, maar helaas het is waar. Er worden niets voor niets zoveel kinderen gesnaaid van de straat… Voor Santanisten is het heel normaal dat dit gebeurt.Hier is nog zo’n story Hillary Clinton the bitch geeft opdracht kindertjes te vermoorden. De Elite hebben honger en vooral bloeddorst anders kunnen ze niet doorgaan met hun gelieg en bedrieg.
http://mainerepublicemailalert.com/2016/03/05/woman-power-hillary-clinton-gave-order-to-murder-waco-babies/
March 4, 2016 at 20:17
Zowel goud en zilver zijn zo goedkoop ten opzichte van de historische normen en historische taxaties dat het overbought is, kan het overbought blijven op korte termijn basis voor een langere tijd – langer dan we eventueel kunnen verwachten. Wat belangrijker is, is niet dat het op korte termijn overbought is of oversold is, maar wat de trend is. En mijn trend is hoger in zowel goud als zilver. De prijs voor goud en zilver zijn nu te laag gemanipuleerd ten opzichte van de vraag, en dat betekent dat de markt uit de controle is van de fixers. Zegt James Turk. https://www.youtube.com/watch?v=5jn3L3CuwQI
March 4, 2016 at 21:55
Historisch gezien wisselen hardgeld- en zachtgeld systemen elkaar af. De ene keer heeft het hardgeldkamp de macht en de andere keer weer het zachtgeld kamp.
De overgang van hardgeld naar zachtgeld gaat geleidelijk echter de overgang van zachtgeld naar hardgeld gebeurt zonder aankondiging.
March 4, 2016 at 17:48
Om de discussie over goud en zilver een andere draai te geven, luister naar het interview van Greg Hunter met Andy Hoffman, die haarfijn vertelt waarom het draait en waarop het staat. De eerste klap voor de instorting van de economie komt vanuit de EU m.n. Frankrijk is er heel slecht aan toe. Om maar te zwijgen van Spanje, Portugal, en Italië waar de situatie nog slimmer is.Goud en Zilver hebben monetaire eigenschappen en daar zal het om draaien dit jaar. De georganiseerde vluchtelingen crisis door de cabal is hier mede debet aan!
https://www.youtube.com/watch?v=61RnihVEerk&feature=youtu.be
March 4, 2016 at 15:53
http://www.businesswire.com/news/home/20160304005402/en/Issuance-IAU-Gold-Trust-Shares-Temporarily-Suspended
Suspension results from surging demand for gold, which requires registration of new shares
March 4, 2016 at 15:23
Even voor de duidelijkheid. Iridium (atoom nummer 77) is een hard metaal en in de reacties hier reeds genoemd, en nu dan Indium. Iridium (49) behoort tot de platina familie en kan daarom gerekend worden tot de groep (afgeleide) edelmetalen. Indium is een zacht metaal en gemakkelijk brandbaar, gebruikt bij het solderen.Behoort niet tot wat voor edelmetaal groep.Ter vergelijking goud heeft atoomnummer 78.
March 4, 2016 at 15:34
Peter, Indium als tegenargument op “schaars” en “raakt op”.
Niet meer, niet minder.
March 4, 2016 at 13:41
Aankoop/verkoop verschillen:
2 gouden tientjes €460/€445 = 3,37%
26 zilver Maples €458/€394 = 16,24%
1kg. Oud zilver munten €493/453 = 8,8%
Wat ik hiermee wil aantonen is dat u met goud de meeste euro’s omzet in verhouding tot de prijs van het spaarmiddel.
Verder,
Argument betaalbaarheid: zie hierboven plus, als men niet eens een gouden tientje kan aanschaffen spreken we toch niet meer over sparen? Dan beter gewoon die paar “bankies” opzij leggen.
March 4, 2016 at 14:09
Bij de verkoop van zilveren guldens en rijksdaalders is het op marktplaats altijd de spotprijs plus 30,- of 40,- of 50,- euro dus jou berekening klopt alleen bij inlevering bij de grotere munthuizen, het verkopen via marktplaats gaat erg makkelijk aangezien er meer vraag is dan aanbod.
March 4, 2016 at 15:36
Mijn excuus dat ik appels met appels vergelijk en de peren in de fruitschaal laat liggen.
March 4, 2016 at 12:22
Aan allen die niet zo in zilver geloven.
Eigenlijk is het heel simpel. Aangezien zilver het zgn. ‘poor man’s gold’ is zal het grote publiek (dat niet voldoende middelen heeft om goud aan te schaffen) uit nood kiezen voor betaalbaar zilver. Daarmee krijgt zilver automatisch meer vertrouwen en meer waarde. Voila.
March 4, 2016 at 13:27
Pure speculatie!
Het grote publiek heeft helemaal geen liquiditeit en wordt pas wakker als er daadwerkelijk banken omvallen. Al het vermogen zit vast in woekerpolissen, pensioenen en spaardeposito’s.
Na de bail-in komen er kapitaalcontroles waarbij je maar een x bedrag per week van de bank kunt halen. Hyperinflatie is dus uitgesloten.
De mensen die cash geld onder het matras aanhouden gaan daar echt geen zilveren muntjes van kopen want de boodschappen gaan voor.
We hebben kunnen zien hoe dat verloopt met Cyprus en Griekenland.
March 4, 2016 at 14:03
Klopt Hugo!
March 4, 2016 at 12:18
Uiteindelijk wil iedereen fysiek goud. Daarom kennen we de goud/zilver ratio en de goud olie/ratio en natuurlijk niet te vergeten de goud/euro ratio.
Goud is blijkbaar het referentiepunt om universeel en wereldwijd waarde te bepalen van zowel goederen als diensten.
De grote goudbezitters bepalen dus uiteindelijk de waarde van zilver.
March 4, 2016 at 13:19
Hugo, niet helemaal want de verhouding wisselt regelmatig, plus er kan een grotere vraag vanuit de industrie komen, en tevens kan er fors minder gemijnd worden aangezien het meeste zilver een bij vondst/product is van zink en koper…
March 4, 2016 at 13:45
Dat is een hoop “kan” in uw post Djennis…
Als dat de basis is voor een investering lijkt me dat niet investeren maar speculeren.
March 4, 2016 at 14:04
Klopt 2e kan is zeker!
March 4, 2016 at 14:17
Was Indium hier al genoemd?
March 3, 2016 at 23:43
Petitie tekenen voor behoud van contant geld:
http://marketupdate.nl/nieuws/economie/valutacrisis/petitie-behoud-contant-geld/
March 4, 2016 at 09:41
Ik begrijp u niet, u wilt toch zilveren- en gouden muntjes als geld gebruiken?
Waarom dan een petitie tekenen om het papiergeld dat zo gehaat wordt af te schaffen?
March 4, 2016 at 13:22
Goud en zilver is standaard niet geschikt om pindakaas bij de Appie mee te kopen, dus willen we contant geld, het goud en zilver is alleen een onderpand/verzekering bij instorten van een bestaande valuta en bij introductie van een nieuwe valuta, er zullen altijd valuta’s nodig zijn om een kroketje te kopen…
March 3, 2016 at 23:02
Betalen in Euro’s, sparen in Goud. Ingewikkelder is het niet.
Sparen in goud heeft voor niemand nadelige gevolgen daar het een nutteloos metaal betreft.
Sparen in zilver is echter een ander laken en pak:
Zoals Peter zelf ook aangeeft wordt zilver belast met BTW wegens haar industrieele toepassingen (dus idem koper, tin, platina etc).
Sparen in Zilver betekend kortweg het onttrekken van een nuttige grondstof aan onze industrie en daarmee economie.
Als u allen denkt van deze speculatie wijzer te worden wens ik u veel succes.
Want het is niets meer dan een speculatie op tekorten (dan beter Indium aanschaffen) en heimwee naar wat ooit geweest is (welke niet terug zal keren).
In dit licht wil ik u ook wijzen op de zgn Peail Oil.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee tenslotte…
March 4, 2016 at 09:06
Zilver heeft niet alleen industriële waarde, maar ook voor sieraden en munten, en krijgt bij een eventuele reset in goud ook haar rol monetair terug!
March 4, 2016 at 10:19
Dus de ECB gaat euro’s drukken om zilver te kopen om daar muntjes van te slaan zodat we geen euro’s meer nodig hebben?
March 4, 2016 at 13:23
NEE Hugo, dat niet.
March 3, 2016 at 19:12
http://www.realhumans.nl/de-bush-familie-financierde-het-nazisme/
March 3, 2016 at 13:15
Als iemand de echte story achter 9/11 wil weten, hier een video uit betrouwbare bron…
Want your mind blown Watch this video FULL LENGTH The Vatican rules the world https://www.youtube.com/watch?v=pv7E7Q3fsLo
March 3, 2016 at 08:38
Goud is niet de Achilleshiel van fiatgeld maar juist de redder van het systeem.
In een geldsysteem waarbij geld zowel gebruikt wordt als ruilmiddel en oppotmiddel tegelijk stroomt het geld uiteindelijk naar enkelen.
Deze enkelen kunnen nooit de koopbehoefte van de massa overnemen en het geld wordt opgepot in het financiële systeem.
Doordat geld gespaard wordt, of naar het beurzencasino vlucht, komt dit geld niet in de economie en moet de overheid dus geld bijlenen.
Dus niet de overheid is het probleem beste Austrian economie aanhangers, maar de mensen die geld sparen of vergokken op de beurs.
Goud en zilver is geld is het mantra van Austrian economics en jullie willen dit geld dus wederom sparen waardoor de economie in elkaar klapt.
Jullie zijn het probleem!
March 3, 2016 at 10:37
Ach Hugo, jij ook!, Wij allemaal, we moeten wel sparen, want anders is er bij behoefte niets beschikbaar, je weet wel de krekel en de mier.
March 3, 2016 at 10:53
Sparen is geen misdrijf, maar zelfs aan te bevelen!
Zo lang u maar geen geld spaart.
….en niet gaat roepen dat goud en zilver geld zijn, want dat maakt u onderdeel van het probleem…
March 3, 2016 at 13:06
sparen in eigen beheer, in welke vorm dan ook. Banken wikkelen ook onderling vorderingen en schulden af, niet alleen met fiat/giraal geld maar ook met goud.
mvg
March 3, 2016 at 15:31
Wat dan wel? Knikkers?, als ik later een auto, tv of koelkast moet vervangen lijkt mij dit wel heel erg lastig….
March 3, 2016 at 17:03
Djennis Neen natuurlijk niet. Sparen kan juist deze periode ook door goud en zilver te bezitten, omdat zeer binnenkort de once in een lifetime kans aanbreekt om gigantische winsten te behalen op deze beleggingen. Met de opbrengsten kun je huizen en panden kopen om te verhuren en dan heb je een doorlopende spaarpot uit de huuropbrengsten. Simpel en veilig.
mvg
March 2, 2016 at 20:18
The Printing Press: A Great Way to Fool People
The reason that we’re still here, when we really should have fallen apart based on how much debt there was out there, and various other measures of instability, is that a printing press has turned out to be a great tool for fooling people.
https://www.youtube.com/watch?v=eI1suDFU5_0
March 2, 2016 at 21:38
In deze gehele video hoorde ik het woord “silver” slechts tweemaal voorbijkomen…
Het maakt mij eigenlijk geen donder uit hoeveel er geprint word binnen een munt mits ik maar een redelijk stabiele munt heb tegenover de andere munten.
Geldspaarders hielden en houden zichzelf voor de gek en geven de bank de schuld van hun koopkrachtverlies terwijl notabene de ECB zelf “aangeeft” een waardevermindering a 2% na te streven.
March 2, 2016 at 17:43
Argument “schaars”:
-Dan beter bijv. Indium aanschaffen
Argument “het raakt op”:
-Dan beter bijv. Indium aanschaffen
Argument “zilver zal makkelijker verdubbelen dan goud”:
-Goud per 2000: x4,5 | Zilver: x 3 (koper: x2,7)
Argument “historische ratio G/Z zal terugkeren”:
-Wegens het industrieele nut van Z zal deze ratio nimmer terugkeren.
Vraag uzelf af, wie is er gebaat bij een hoge goudprijs?
-oa de ECB, de CBR en de PBoC
Wie is er gebaat bij een hoge zilverprijs?
-niemand behalve de muntenpoetsers…
March 2, 2016 at 16:38
Argument “schaars”:
-Dan beter bijv. Indium aanschaffen
Argument “het raakt op”:
-Dan beter bijv. Indium aanschaffen
Argument “zilver zal makkelijker verdubbelen dan goud”:
-Goud per 2000: x4,5 | Zilver: x 3 (koper: x2,7)
Argument “historische ratio G/Z zal terugkeren”:
-Wegens het industrieele nut van Z zal deze ratio nimmer terugkeren.
Vraag uzelf af, wie is er gebaat bij een hoge goudprijs?
-oa de ECB, de CBR en de PBoC
Wie is er gebaat bij een hoge zilverprijs?
-niemand behalve de muntenpoetsers…
March 2, 2016 at 18:28
Goud en zilver afgezet tegen papier, waarvan de laatste naar nul gaat.
Vergeet niet dat China eeuwen geleden de zilveren standaard voerde.
De FED en de Centrale banken zijn thans nog niet zo ver om zilver en goud die waarden toe te kennen, welke zij verdienen.
Om het huidige papieren stelsel te kunnen handhaven, worden alle edele metalen naar beneden gemanipuleerd.
Goud en zilver, de exploratie daarvan heeft een aanzienlijke kostprijs, papier geld alleen de prijs van het gebruikte papier en vertrouwen, welke laatste snel aan het verdwijnen is
komt wel bij een reset van het financiele systeem, waarbij de edele metalen aanzienlijk hoger gewaardeerd zullen moeten worden om solvabel te kunnen zijn
March 2, 2016 at 18:43
De FED heeft geen goud.
Bij de ECB, de Chinese- en Russische centrale bank is goud reserve asset nr. 1 en wordt gewaardeerd naar marktwaarde. In deze landen kun je fysiek goud kopen zonder belasting te betalen.
Hiermee willen ze u iets vertellen.
March 2, 2016 at 22:25
De FED bezit goud-certificaten ter waarde van $42,22/oz (vaste prijs sinds 1973, het jaar van de autovrije zondagen), van de Treasury welke het goud bezit (de US overheid zegmaar).
Ziet u het boekhoudkundige verschil tussen de FED en de ECB, CBR en PBoC?
Ziet u het belang van de gold/oil ratio?
March 2, 2016 at 19:41
Waarom moet zilver na een reset hoger gewaardeerd worden?
Omdat het vroeger geld was?
Weet u wat vroeger ook geld was? Stenen met een gat erin (Rai stenen).
Papier cq digitaal geld gaat echt niet meer verdwijnen uit onze samenleving. Het is een ruilmiddel, een middel om handel eenvoudig te laten verlopen, meer niet. Het is dan ook niet bedoeld om in te sparen,
Dit laatste beginnen meer mensen zich te beseffen, echter grijpen ze naar het “verkeerde” middel wegens de verwachting om er rijk van te worden.
March 2, 2016 at 16:26
Waarom dwepen de zilverkopers met historische G/Z ratio’s?
Waarom willen mensen die nu zilver kopen hun zilver zo graag omruilen voor goud?
Denken de zilverbezitters nu werkelijk dat de goudbezitters waaronder centrale banken hun goud vrijwillig 1 op 1 omruilen voor zilver?
Als banken omvallen hoe moeten de mensen dan zilver kopen?
Als banken omvallen hoe moeten ze dan geherkapitaliseerd worden? Gaat de ECB een bod doen op zilver? Wat voor nut heeft dat als ze zelf goud als reserve hebben?
Waarom zit er btw op zilver en niet op goud?
Gewoon een paar vraagjes..
March 2, 2016 at 17:08
Eens, lang geleden was zilver meer waard als goud. Vervolgens werd de functie van zilver als betaalmiddel overgenomen door goud;
De banken zullen hun goud niet omruilen 1 op 1 tegen goud, althans in deze huidige tijd nog niet;
Zilver is schaarser dan goud, door de industriele toepassingen van zilver verdwijnt het verbruikte zilver;
Voordat goud als geld werd gebruikt werd de geldfunctie vervult door zilver. zilver kende destijds nog geen industriele toepassing;
March 2, 2016 at 20:49
Waarom zit er geen BTW op de Euro of welk andere munt?
March 2, 2016 at 23:34
Er zit ook geen BTW op goud. Bovendien is goud vrij in te voeren in elk land van de wereld.
De US dollar is leidend in de wereld, zijnde de reserve munt
De dekking achter de US dollar (fysiek goud)is in 1974 losgelaten door president Nixon. Beiden zijn Btw vrij.
Beiden worden dus als geld gebruikt Papier geld berust na het loskoppelen van de goud dekking volledig op vertrouwen.
mvg
March 3, 2016 at 00:07
Voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=india+gld+tax
Ook de waarde van goud berust op vertrouwen… Of juist op wantrouwen.
Een centrale bank die beiden tegelijk tegen marktwaarde durft te noteren is revolutionair.
March 3, 2016 at 08:42
Valuta is gedrukt uit lucht, zonder waarde, dus daarop kan geen BTW worden geheveven. Zilver wordt industrieel gebruikt daarom wel btw en goud nauwelijks zoals boven aangegeven. Dus geen btw.
March 7, 2016 at 20:45
Bekijk uw energie rekening eens: Er wordt zelfs BTW geheven over uw af te dragen belasting. Het is dus geen kwestie van Kan Niet, maar van Wil Niet.
Op uw gouden sieraden wordt wel degelijk BTW geheven hoor.
Op zgn. beleggingsgoud niet, dit tegenstaande “beleggingszilver”.
March 2, 2016 at 13:47
Wat een prachtige essay, het klinkt als een mooie droom, al horen we al sinds 2011 dat we zilver moeten inslaan, en die dat deden kijken nog steeds tegen mega verliezen aan.. Bij elke voorspelling van een bodem duikt de prijs weer vrolijk naar beneden, hopelijk tot einde van deze maand want dan is het April!
March 2, 2016 at 13:51
Niet wanhopen de tijd van hogere prijzen komt, zonder enige twijfel. Nog een beetje geduld dus…
March 2, 2016 at 16:02
Zie het kopen van goud en zilver als sparen, buiten het bankwezen. Deze waarde van je spaargeld, zal na een valuta crash, exceptioneel toenemen.
Huur een kluis buiten het bankwezen bij DNK (De Nederlandse Kluis) de inhoud van je Kluis blijft persoonlijk eigendom, ook als DNK om zou vallen.
Maar dat gebeurd niet want DNK verhuurt slecht kluizen, heeft geen andere financiele activiteiten. Per kluis een verzekering tot 90 duizend Euro
Tel DNK 010-2540410. Niets van opslag BTW vrij en zonder invoerrechten bij de constructie in een Douane depot. Want bij een stijging van de edelmetalen neemt de belasting hierop( bij overhevelen in eigen beheer) navenant toe.
mvg